Updates Nieuwe Alpina Trial 3v
Afgelopen week hebben we de eerste nieuwe modellen van de Alpina Trial met 3 versnellingen binnen gekregen en geleverd.En tot onze verbazing zijn er diverse modificaties aangebracht ten opzichte van de 2023 variant. De afbeeldingen die we op dit moment gebruiken bij de producten zijn nog oude afbeeldingen van 2023 die we van de leverancier hebben gekregen. Deze worden in korte termijn vervangen voor de juiste.
In deze blog kun je lezen wat er allemaal veranderd is aan de 2024 modellen.
Het logo van Alpina zit nu niet meer los op het frame maar is meegespoten in het frame. Het probleem van de vorige versie is dat het logo regelmatig los liet omdat de lijm niet goed gehecht zat.
De achterremkabel en versnellingskabel gaan nu door het frame heen en niet meer onder het frame door. Dit voorkomt slijtage aan de kabels en zorgen voor minder bochten waardoor het remmen en schakelen nog soepeler gaan. Voor fietsenmakers zal het iets lastiger zijn om de buitenkabels te vervangen.
Ook zijn er nieuwe buitenbanden gemonteerd. Deze lijken kwalitatief beter dan de vorige banden die er dun zijn en waar al bijna geen profiel op zat en dus erg snel vervangen moesten worden. Zodra de banden los ook beschikbaar zijn om te bestellen zullen wij deze ook toevoegen aan ons assortiment.
Ook een goede modificatie zijn de handremmen, deze zijn nu volledig van metaal. De vorige versies waren half van metaal en de andere helft van kunststof. Zo zien de nieuwe handremmen er duurder en degelijker uit.
Het zadel is ook vervangen, wat wij zelf wel jammer vinden. Het zadel ziet er verder prima uit en zit prima alleen de vorige met de kleuren van de fiets en de patronen die erop zitten vinden wij persoonlijk toch wat mooier. Wellicht een leveringsprobleem, maar dat zal de toekomst uit moeten wijzen.
Daarnaast zijn ook bij deze modellen de achterspatborden met verlichting weer terug te vinden wat ook niet optimaal is. De modellen van 2023 hadden een spatbord met aansluiting op het frame dmv een speciaal boutje. Deze had erg last van speling waardoor ze toendertijd met de spatborden met verlichting zijn gekomen. Maar aan de hoeveelheid bestellingen van dit artikel merken we dat ook deze spatborden regelmatig sneuvelen en er zijn ook geen reserve onderdelen voor te krijgen. Het ziet er cool uit maar het is erg fragiel en jongens gaan over het algemeen niet heel zuinig met hun fietsen om. Dit is een zwakke plek van de Alpina Trial.
Ook hebben we nog een leuke mededeling over een probleem wat ook vaak voorkomt. De oranje bar-ends die op de 7v Alpina Trial fietsen zitten en ook weer op deze nieuwe fietsen hebben een rubberen dop aan de bovenkant zitten welke wel eens kwijt raakt. Hierdoor kan je scherpe randen krijgen waar je kids zich aan kunnen open halen. Helaas heeft de leverancier op dit moment geen losse vervangers voor dit artikel, ook zijn deze bar-ends niet los te koop op dit moment en dus zou je nieuwe universele bar-ends moeten kopen voor alleen een dopje dat kwijt is geraakt.
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Daarom gaan wij binnen korte termijn dit dopje na laten maken en ze los verkopen.
Dit waren de grootste updates voor de nieuwe Alpina Trial fietsen. Alpina heeft erg goed zijn best gedaan om de fiets weer te modificeren, jammer van het spatbord maar onze verwachtingen zijn erg hoog wat betreft de verkopen van deze fiets.
Wat vinden jullie van deze modificaties? Laat het achter in de reacties!
Reacties
Let op: HTML wordt niet vertaald!